L’Escola Centre Pilot visita el refugi antiaeri 232 de la Guerra Civil

escola centre pilot asproseat

Sabíeu que fa 85 anys van bombardejar Barcelona de manera intensiva durant la guerra civil?

La setmana passada, la classe Mandela de quart de l’ESO, de l’Escola Centre Pilot d’Asproseat, vam anar a visitar el Refugi 232 situat a la Plaça del Diamant a Gràcia, un refugi antiaeri de la Guerra Civil.

Allà vam posar-nos a la pell de l’horror que van haver de viure els ciutadans de l’època. Ens van explicar que hi havia diferents refugis per tota la ciutat per protegir-se dels atacs aeris.


L’any 1938, Barcelona, com a capital dels tres governs republicans (central, basc i català) i Catalunya, com a punt estratègic en el desenvolupament de la guerra, es va convertir en objectiu prioritari dels bombardeigs d’un exèrcit franquista que comptava amb l’ajuda de l’aviació italiana i alemanya.

Les bombes llançades sobre Barcelona els dies 16, 17 i 18 de març de 1938 van destruir centenars de cases i carrers i van provocar prop d’un miler de víctimes mortals.

Un dels objectius de l’Escola Centre Pilot és connectar als nostres alumnes amb la història i l’entorn.

Si vols saber més sobre les activitats que duem a terme a l’escola d’educació especial d’Asproseat, fes clic al següent botó.

Compartir:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Actualitat

Altres noticies d'interés

Skip to content