El passat 16 de maig, les 38 persones usuàries del Centre Ocupacional Asproseat Cornellà van participar en una jornada de joc Boccia, organitzada pel Departament d’Esports de l’Ajuntament de Cornellà i dinamitzada per estudiants del Cicle Formatiu d’Esports de l’Institut Jaume Balmes, i en la que van participar-hi també estudiants del Cicle d’Administració.
El Boccia és un esport que prové de la Grècia clàssica i que a les dècades de 1970 i 1980 els països nòrdics adaptaren per a les persones amb discapacitat. Presenta moltes similituds amb el joc de la petanca. És un esport mixt i es pot jugar de manera individual, per parelles o per equips. El joc consisteix a llançar unes boles de cuir amb la finalitat que s’aproximin al màxim possible a un bolig. La pilota es llança amb les mans o els peus.
La jornada va esdevenir una gran oportunitat per millorar la coordinació i l’equilibri, la concentració i les habilitats motores. A banda de la interacció amb els estudiants del Centre Jaume Balmes, fomenta la millora en les habilitats socials i augmenta la confiança i l’autoestima.
Va ser un dia ple d’activitat, salut i diversió que va acabar amb un ball conjunt. Un dia que les nostres persones usuàries no oblidaran.
Si vols saber més sobre tot el que duem a terme a un centre ocupacional d’Asproseat, fes clic al següent botó.


