Després d’un any 2017 amb negociacions i bons acords de col·laboració, aportant cadascun el seu bagatge industrial i els seus recursos de coneixement, espais i persones, hem engegat el 2018 amb el primer gran projecte conjunt amb Gureak en què posem tota la il·lusió i grans expectatives positives tant per al sosteniment i creixement de les nostres activitats logístiques i postals com per les conseqüències en l’ocupació de les persones que des de les nostres Fundacions accedeixen a la vida laboral.
Conscients que les noves tecnologies han fet decaure de forma significativa el negoci postal tradicional (cartes, revistes i publicitat) i observant que pel mateix motiu i de forma exponencial es produeix un creixement en l’enviament de paquets, hem sumat a l’experiència postal de la Fundació Ginesta, el recorregut en el camp de la paqueteria ja iniciat per Gureak en el País Basc i la capacitat organitzativa, espai i força ocupacional d’Asproseat per obrir la nova “Plataforma logística”.
Des de gener de 2018, els locals del passatge Montserrat Isern, han estat transformats en un gran magatzem amb capacitat per a mil cinc-centes ubicacions de palets. Oferim per tant emmagatzematge de productes per a grans clients, però sobretot gestionem la sortida d’aquests productes amb la consegüent manipulació, transport i distribució (Picking). Tot el procés degudament controlat i parametritzat des d’una aplicació SGA (Software per a Gestió de Magatzems) i un equip de persones específicament format en aquest àmbit.
Amb els dos primers mesos de funcionament hem cobert ja pràcticament la meitat d’ocupacions i s’espera la plena ocupació del projecte per abans de l’estiu.